1. Què és el RFH
És el conjunt de funcionaris (entre els quals s’inclouran, com a mínim, els de les OAMR) que estan habilitats per fer una o ambdues de les funcions següents: assistència en l’ús dels mitjans electrònics als interessats no obligats a utilitzar-los; i expedició de còpies autèntiques (quan no es facin per actuació administrativa automatitzada).
2. Per què es crea el RFH?
És crea dins d’EACAT per donar compliment a la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Per a més informació consulteu la FAQ: Com podem assistir a la ciutadania en l’ús dels mitjans electrònics?
La Llei obliga a les Administracions públiques a:
-
Tenir un registre o sistema equivalent on es facin constar els funcionaris habilitats per a cadascuna de les funcions següents:
- La realització de còpies autèntiques (quan no es facin per actuació administrativa automatitzada).
- L’assistència en l’ús dels mitjans electrònics als interessats no obligats a utilitzar-los.
Aquests funcionaris poden disposar d’una o ambdues d’aquestes funcions.
-
Que constin en aquest registre, els funcionaris, com a mínim, que presten serveis en les oficines d’assistència en matèria de registres (OAMR).
- Informar quins usuaris de la teva entitat són funcionaris habilitats, que realitza el gestor de l’entitat des de l’administració de Serveis AOC /Usuaris, a l’Espai del gestor.
- Visualitzar si ets un funcionari habilitat o no, des de l’Espai personal /General/Registre de funcionaris habilitats (RFH).
- Cercador de funcionaris habilitats, que hi pots accedir des del Directori de serveis AOC /RFH.
3. Què necessites per accedir-hi?
Necessites tenir assignat el permís bàsic dins d’EACAT Tràmits i, si has de crear o donar de baixa els funcionaris habilitats de la teva entitat, cal que tinguis assignat també el permís de gestor de l’entitat.
4. Quines funcionalitats té el RFH, qui les fa i des d’on hi accedeixes?
Les funcionalitats que té el Registre són:
-
Informar quins usuaris de la teva entitat són funcionaris habilitats, que realitza el gestor de l’entitat des de l’administració de Serveis AOC >Usuaris account_circle, a l’Espai del gestor.
Imatge -
Visualitzar si ets un funcionari habilitat o no, des de l’Espai personal account_circle>General>Registre de funcionaris habilitats (RFH).
Imatge -
Cercador de funcionaris habilitats, que hi pots accedir des del directori de serveis AOC grid_on>RFH.
Imatge
Les 2 darreres funcionalitats pot realitzar-les qualsevol usuari.
5. Com es creen i es modifiquen els funcionaris habilitats?
Trobaràs aquesta informació en la FAQ EGSA – Registre de funcionaris habilitats (RFH), quina informació hi gestiones?
6. Com sé si soc funcionari habilitat?
Trobaràs aquesta informació en la FAQ EP - Registre de funcionaris habilitats (RFH), quina informació hi trobes?
7. Què és el cercador de funcionaris habilitats?
Trobaràs aquesta informació en la FAQ RFH – Com funciona el cercador de funcionaris habilitats?