1. Què és el RFH

És el conjunt de persones funcionàries (entre els quals s’inclouran, com a mínim, les de les OAMR) que estan habilitades per fer una o ambdues de les funcions següents: assistència en l’ús dels mitjans electrònics a les persones interessades no obligades a utilitzar-los; i expedició de còpies autèntiques (quan no es facin per actuació administrativa automatitzada).

2. Per què es crea el RFH?

És crea dins d’EACAT per donar compliment a la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per a més informació, consulta la FAQ: Com podem assistir a la ciutadania en l’ús dels mitjans electrònics?

La Llei obliga a les administracions públiques a:

  1. Tenir un registre o sistema equivalent on es facin constar les persones funcionàries habilitades per a cadascuna de les funcions següents:

    • La realització de còpies autèntiques (quan no es facin per actuació administrativa automatitzada).
    • L’assistència en l’ús dels mitjans electrònics a les persones interessades no obligades a utilitzar-los.

    Aquests funcionaris/àries poden disposar d’una o ambdues d’aquestes funcions.

  2. Que constin en aquest registre, els funcionaris/àries, com a mínim, que presten serveis en les oficines d’assistència en matèria de registres (OAMR).
    • Informar quines persones usuàries de la teva entitat són funcionàries habilitades, que realitza el gestor/a de l’entitat des de l’administració de Serveis AOC /Usuaris, a l’Espai del gestor.
    • Visualitzar si ets una funcionària habilitada o no, des de l’Espai personal /General/Registre de funcionaris habilitats (RFH).
    • Cercador de persones funcionàries habilitades, que hi pots accedir des del Directori de serveis AOC /RFH.

3. Què necessites per accedir-hi?

Necessites tenir assignat el permís bàsic dins d’EACAT Tràmits i, si has de crear o donar de baixa les persones funcionàries habilitades de la teva entitat, cal que tinguis assignat també el permís de gestió de l’entitat.

4. Quines funcionalitats té el RFH, qui les fa i des d’on hi accedeixes?

Les funcionalitats que té el Registre són:

  • Informar quines persones usuàries de la teva entitat són funcionàries habilitades, que realitza el gestor/a de l’entitat des de l’administració de Serveis AOC >Usuaris account_circle, a l’Espai del gestor.

    RFH 1.png
  • Visualitzar si ets una persona funcionària habilitada o no, des de l’Espai personal account_circle>General>Registre de funcionaris habilitats (RFH).

    RFH 2.png
  • Cercador de persones funcionàries habilitades, que hi pots accedir des del directori de serveis AOC grid_on>RFH. 

    RFH 3.png

Les 2 darreres funcionalitats pot realitzar-les qualsevol usuària.

5. Com es creen i es modifiquen les persones funcionàries habilitades?

Trobaràs aquesta informació en la FAQ EGSA – Registre de funcionaris habilitats (RFH), quina informació hi gestiones?

6. Com sé si soc funcionària habilitada?

Trobaràs aquesta informació en la FAQ EP - Registre de funcionaris habilitats (RFH), quina informació hi trobes?

7. Què és el cercador de persones funcionàries habilitades?

Trobaràs aquesta informació en la FAQ RFH – Com funciona el cercador de persones funcionàries habilitades?