Atenció, gestor/a de l'entitat: encara hi ha tasques que no es poden fer al nou EACAT, tot i que en aquesta FAQ s’indiqui el contrari. Per tant, hauràs de continuar gestionant-les a la EACAT Clàssic. Eliminarem aquest avís tan bon punt estiguin disponibles al nou EACAT.
Les tasques que encara no es poden realitzar al nou EACAT són:
- Donar d’alta noves persones usuàries
- Modificar dades de les usuàries
- Eliminar usuàries
- Desactivar usuàries
- Assignar permisos a les usuàries dels nous serveis de tramitació interadministrativa que les entitats prestadores vagin publicant a partir de l’activació del nou EACAT.
- Assignar permisos a les usuàries dels serveis AOC (per exemple: e-NOTUM, eFACT, Via Oberta o altres).
- Gestionar el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH).
Quan aquestes funcionalitats estiguin disponibles, eliminarem aquest avís.
1. Què és l’administració d’EACAT Tràmits?
L’Espai de gestió dins d’EACAT Tràmits està dissenyat perquè les persones gestores puguin administrar els serveis de tramitació interadministrativa. Si ets un gestor/a de l’entitat, pots accedir-hi anant a Administració settings > EACAT Tràmits
Aquest espai s’organitza en un màxim de 5 seccions:
- General
- Usuaris
- Serveis
- Bústies
- Unitats organitzatives
Cada secció conté tant informació genèrica com específica, segmentada en subseccions.
Les persones gestores de l’entitat poden decidir com desitgen organitzar la seva entitat:
- Amb bústies o sense bústies, depenent de si necessiten agrupar usuaris/àries i serveis.
- Amb unitats organitzatives o sense unitats organitzatives.
Tot i que per disposar d'unitats organitzatives caldrà que et posis en contacte amb l'administrador d'EACAT per sol·licitar-ho.
Encara que aquests conceptes es detallen més endavant, és important tenir en compte que, depenent de les decisions preses sobre l'ús de les bústies i de l'habilitació per treballar amb unitats organitzatives, es poden tenir de 3 a 5 seccions disponibles.
Troba informació relacionada en:
EG - Què és l’Espai de gestió?
EG - Qui pot accedir a l’Espai de gestió?
2. Què gestiones a les diferents seccions?
A la secció General trobaràs informació genèrica de l'entitat, així com algunes propietats relacionades amb la seva tramitació. Des d'aquí també pots activar les bústies.
A la secció Usuaris pots realitzar accions que afecten a totes les persones usuàries de la teva entitat, com cercar, ordenar la seva relació segons diversos filtres i exportar-la. També pots visualitzar les dades i els permisos d’una usuària concreta. Altres opcions estan disponibles a les subseccions de General, Bústies i Serveis. Una funcionalitat rellevant és l'acció d'assignar bústies a una usuària determinada, la qual trobarem a la subsecció Bústies.
La creació, modificació de les seves dades, eliminació, activació i desactivació d’usuàries només es fa des de l’Administració de Serveis AOC.
A la secció Serveis pots realitzar diverses accions que afecten la totalitat dels serveis de la teva entitat, com ara visualitzar la relació de serveis amb els filtres corresponents i exportar-la. També pots realitzar accions específiques per a un servei determinat, com ara veure la seva informació general, que inclou el títol, el codi funcional, la data de publicació i l’entitat prestadora. A més pots accedir a la fitxa completa del Catàleg de serveis i tràmits per a cada servei. La resta de la informació específica del servei es troba en les subseccions de Bústies i Usuaris.
A la secció de Bústies, pots realitzar accions que afecten a totes les bústies de la teva entitat, com ara cercar-ne una determinada, ordenar-les segons diferents filtres; exportar els llistats de bústies resultants; i crear una bústia concreta. També pots realitzar accions específiques en una bústia en particular, com ara importar i exportar usuaris i serveis; o eliminar-la. A més, trobaràs altres accions i més informació a les subseccions Usuaris i Serveis.
Només podràs treballar amb la secció de Bústies si has activat l'opció Fer servir bústies a l'entitat a la secció General.
A la secció Unitats organitzatives, pots fer accions que afecten a totes les unitats organitzatives (UO) de la teva entitat, com ara ordenar-les segons els filtres diferents i crear-ne de noves. També pots realitzar accions específiques en una UO determinada, com ara activar o desactivar-la i fer-la o no visible (excepte per la UO principal que sempre és visible).
Només podràs treballar amb la secció Unitats organitzatives si tens activada l’opció Fer servir unitats organitzatives a l’entitat a la secció General.
Troba informació relacionada en:
EGT - Quina informació pots trobar a la secció General d’EACAT Tràmits?
EGT - Què gestiones a la secció Usuaris d’EACAT Tràmits?
EGT - Què gestiones a la secció Serveis d’EACAT Tràmits?
EGT - Què gestiones a la secció Bústies d’EACAT Tràmits?
EGT - Què gestiones a la secció Unitats organitzatives d’EACAT Tràmits?
AE - Fase 1 - Gestors - Què faré al nou EACAT i què a l'EACAT Clàssic?
EG - On pots crear persones usuàries a l’Espai de gestió?
EG - Com pots activar i desactivar persones usuàries a l’Espai de gestió?
EG - Com pots eliminar persones usuàries a l’Espai de gestió?
3. Qui pot treballar a l’Espai de gestió d’EACAT Tràmits?
La persona gestora de l’entitat és qui té accés a l’Espai de gestió.
4. Quin tipus de serveis hi ha a EACAT Tràmits?
Els serveis es defineixen per una entitat prestadora, que sovint és un departament de la Generalitat, entitats locals, entitats parlamentàries o altres organismes.
A més, a EACAT Tràmits, trobem serveis específics i genèrics:
Els serveis específics es troben al Catàleg de serveis i tràmits, i els defineix una entitat prestadora per a un grup específic d'entitats. Alguns exemples de serveis específics són:
- PRE - Subvencions retribucions a càrrecs electes
- PRE - Canvi de nom entitats i nuclis de població
- CLT - OSIC - Subvencions – Lletres
- SOC - Formació amb compromís de contractació
- SOC - Projectes Singulars - Convocatòria anticipada - Línia 2
Els serveis genèrics són accessibles per a totes les entitats adherides a EACAT i per a qualsevol usuari amb els permisos corresponents. Alguns exemples de serveis genèrics són:
- La petició genèrica (PGEN)
- La tramesa d'informació, escrits i documents
- La notificació – Comunicació electrònica de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic
5. Com pots exportar-te la relació d’usuaris, serveis o bústies?
Com a persona gestora de la teva entitat, tens la capacitat de descarregar-te la relació de persones usuàries, la relació de serveis o la relació de bústies de la teva entitat. Prèviament, hauràs d'aplicar-hi els filtres que consideris oportuns per efectuar la descàrrega.
Exporta la relació de persones usuàries des d’Administració settings > EACAT Tràmits > account_circle Usuaris > icona … > Exportar usuaris en un arxiu .csv.
L'arxiu .csv tindrà el nom usuaris_ens_XX.csv i inclourà els camps següents:
- Id: identificació de la persona usuària dins d'EACAT.
- Identificador: número d'identificació personal de la usuària.
- Nom: nom de la persona usuària.
Exporta les relacions de serveis des d’Administració settings > EACAT Tràmits > Serveis > icona … > Exportar serveis o Exportar volumetria de tramitació en un arxiu .csv.
-
-
Exportar serveis: l'arxiu .csv tindrà el nom serveis-bustia-null.csv i inclourà els camps següents:
- Codi_servei: codi identificatiu del servei.
- Nom_servei: nom del servei.
- Tema_servei, dins del qual s'emmarca el servei.
- Subtema_servei, dins del qual s'emmarca el servei.
-
Exportar volumetria de tramitació: l’arxiu .csv tindrà el nom serveis_tramitacio_XX.csv i inclourà els camps següents:
- Nom_servei: nom del servei.
- Codi_servei: codi identificatiu del servei.
- Volum_tramitació: Número de tramitacions.
- Destinatari: nom de l’entitat destinatària del servei.
- Prestador: Nom de l’entitat prestadora del servei.
- Servei_genèric
-
Exportar serveis: l'arxiu .csv tindrà el nom serveis-bustia-null.csv i inclourà els camps següents:
Exporta la relació de bústies des d’Administració settings > EACAT Tràmits > Bústies > icona … > Exportar bústies en un arxiu .csv.
L'arxiu .csv tindrà el nom busties.csv i inclourà els camps següents:
- Id: número d’identificació de la bústia dins d'EACAT.
- Nom de la bústia.
- Usuaris: número d’usuàries dins de cada bústia.
- Serveis: número de serveis dins de cada bústia.
- Id_unitat_organitzativa: número d’identificació de la unitat organitzativa de cada bústia.
- Nom_unitat_organitzativa: nom de la unitat organitzativa de cada bústia.
Exporta el llistat de persones usuàries, serveis o bústies aplicant els filtres que necessitis.
6. Què són les bústies?
Les bústies són un nou sistema que permet organitzar una entitat en agrupacions temàtiques, orgàniques o funcionals de serveis i persones usuàries, a EACAT Tràmits. Són contenidors de serveis de tramitació interadministrativa als quals hi assignes usuaris/àries.
Troba informació relacionada en EGT - Què són les bústies?
7. Què són les unitats organitzatives (UO)?
Constitueixen òrgans o unitats de treball de la teva entitat, que serveixen per territorialitzar serveis específics o personalitzar la petició genèrica. Per exemple, poden organitzar la teva entitat al voltant dels òrgans següents: Alcaldia, Secretaria General, delegacions territorials, Grup de subvencions X, Comissió, etc.