Què és EACAT?
EACAT és un servei que l’AOC posa a disposició de les administracions públiques catalanes per tal que la Generalitat, els ens locals i altres administracions catalanes es puguin relacionar electrònicament entre elles.
A EACAT trobarem: EACAT Tràmits, EACAT Aplicacions, Via Oberta i Registre.
EACAT Tràmits
EACAT Tràmits permet enviar documentació electrònica amb seguretat tècnica i jurídica gràcies a la signatura digital i als registres telemàtics.
Els treballadors dels organismes públics adherits a EACAT poden accedir a tràmits oferts per altres administracions i utilitzar la tramesa genèrica per enviar documentació o sol·licituds sense un tràmit específic.
Els organismes que ofereixen tràmits (subvencions, sol·licituds diverses...), els posen a disposició de les altres administracions a través d'EACAT. Aquests organismes, que anomenem "Prestadors", són en la seva majoria els departaments de la Generalitat i altres organismes del sector públic de la Generalitat.
Navegant pel portal de suport al qual et trobes ara mateix, en el que estàs consultant aquesta FAQ, tens tota la informació necessària per resoldre els teus dubtes sobre EACAT Tràmits.
Aplicacions AOC
A EACAT també s'hi troba l'accés a diferents eines d'administració electrònica que ofereix l'AOC, i a les que també cal donar-se d'alta, com són: e-NOTUM, e-FACT, Portasignatures, Representa, Còpia... i també la sol·licitud de certificats digitals a l'AOC.
Si necessites informació o tens dubtes sobre qualsevol eina de les que ofereix l'AOC, ves al Portal de Suport principal de l'AOC, selecciona "Soc administració" i accedeix al servei del qual tens dubtes. Allà trobaràs resposta a les preguntes més freqüents de tots els serveis, des de com demanar l'alta fins que ja ets usuari del servei.
Via Oberta
Via Oberta és el servei que l'AOC posa a disposició de les administracions per tal que puguin realitzar consultes de dades en poder d'altres administracions.
Per a més informació consulta el Portal de Suport de Via Oberta.
Registre de Serveis AOC
Al Registre dels serveis AOC, trobareu els assentaments d'entrada i sortida que es generen a través d'EACAT Tràmits i també els que generen altres serveis de l'AOC com e-NOTUM, e-FACT...
Si tens dubtes pots consultar les FAQs de l'Aplicació Registre.
Funcionament d'EACAT: Permisos i gestió d'usuaris.
Quan un organisme s'adhereix a EACAT consigna una persona com a gestor d'usuaris. Aquesta persona serà l'encarregada de donar permisos dels diferents serveis i aplicacions als usuaris.
Un cop adherits, podreu donar d'alta altres gestors d'usuaris.
Què necessito per poder fer servir EACAT?
Per poder accedir a EACAT és necessari:
- Que l'administració a la qual treballes estigui adherida a EACAT
- Que el gestor d'usuaris d'EACAT del teu organisme t'hagi donat d'alta a la plataforma i t'hagi donat els permisos necessaris d'aquells serveis i/o aplicacions a les quals has d'accedir.
- Si has de signar necessitaràs un certificat digital. No és necessari certificat digital per accedir-hi i editar tràmits, podràs fer-ho amb usuari i contrasenya.
- Per a algunes eines, com són Via Oberta o Portasignatures, necessitaràs obligatòriament un certificat digital.
Et podria interessar: