Atenció, gestor/a de l'entitat: encara hi ha tasques que no es poden fer al nou EACAT, tot i que en aquesta FAQ s’indiqui el contrari. Per tant, hauràs de continuar gestionant-les a la EACAT clàssic. Eliminarem aquest avís tan bon punt estiguin disponibles al nou EACAT.

Les tasques que encara no es poden realitzar al nou EACAT són:

  • Donar d’alta noves persones usuàries
  • Modificar dades de les usuàries
  • Eliminar usuàries
  • Desactivar usuàries
  • Assignar permisos a les usuàries dels nous serveis de tramitació interadministrativa que les entitats prestadores vagin publicant a partir de l’activació del nou EACAT.
  • Assignar permisos a les usuàries dels serveis AOC (per exemple: e-NOTUM, eFACT, Via Oberta o altres).
  • Gestionar el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH).

Quan aquestes funcionalitats estiguin disponibles, eliminarem aquest avís.

1. Què són les usuàries automàtiques?

Les persones usuàries automàtiques es creen, quan en no existir a EACAT, accedeixen per primera vegada amb certificat digital o GICAR (aplicació d'entrada a EACAT dels usuaris de la Generalitat de Catalunya). Per tant, la plataforma té implementat un automatisme que permet extreure el NIF de l'entitat i les dades identificatives de l a usuària quan s'autentica amb un d'aquests dos mètodes.

En canvi, les usuàries manuals són creades per la persona gestora a l'EACAT Clàssic i sincronitzats posteriorment en el nou EACAT.

2. Com saber si una persona usuària és automàtica o manual?

Des de l’Administració settings > Serveis AOC > Usuaris account_circle:

  • Consulta la columna Procés d’alta per identificar si una usuària és automàtica o manual.
  • Utilitza el filtre Procés d’alta amb les opcions:
    • Tots
    • Manual
    • Automàtic

3. Per què apareixen usuàries automàtiques al nou EACAT?

Per què hi ha persones usuàries que poden accedir a EACAT amb un certificat digital o a través de l’aplicació GICAR, malgrat no les hagis creat manualment a l’EACAT clàssic; i en el nou EACAT aquestes usuàries es creen automàticament a efectes de traçabilitat i auditoria.

4. Quines diferències hi ha entre usuàries automàtiques i manuals?

  • Les persones usuàries automàtiques es creen al nou EACAT en accedir la primera vegada amb certificat digital o a través de l’aplicació GICAR i no estan creats prèviament; en canvi les usuàries manuals les crea la persona gestora.
  • Les persones usuàries automàtiques es creen en estat actiu i sense cap permís assignat; en canvi, les usuàries manuals que estan actives quan apareixen al nou EACAT, fruït d’un procés de sincronització des de l’EACAT clàssic, tenen assignat el permís bàsic.
  • Les usuàries automàtiques, com no tenen cap permís assignat, només visualitzen la pàgina d’Inici, l’Espai personal i el Directori de serveis AOC; però no poden accedir ni al Catàleg de serveis i tràmits ni a l’Espai de tramitació d’EACAT Tràmits. En canvi, les usuàries manuals poden visualitzar també el Catàleg i l’Espai de tramitació.

5. El certificat digital identifica la persona usuària en una entitat?

Sí, sempre i quan el certificat digital d’un/a treballador/a públic/a sigui una T-CAT, ja que aquesta porta associada automàticament l'entitat a la qual pertany. 

Així, quan el/la  treballador/a públic/a es valida amb el certificat al nou EACAT, sempre que no existeixi prèviament, el sistema utilitza aquesta informació per assignar-lo/a a l’entitat corresponent, assegurant la traçabilitat i el registre adequat d’auditoria. En aquest cas, el nou EACAT crearà un registre automàtic per permetre la seva identificació i ús del servei, és a dir d’EACAT Tràmits.

Si la persona usuària intenta accedir amb un certificat personal com l'IdCat i no està donat d'alta com a usuària a EACAT no podrà accedir a la plataforma. En cas que, la usuària existeixi a EACAT podrà accedir utilitzant l'IdCAT. 

6. Què fas quan no reconeixes una usuària automàtica?

Revisa si algú del teu equip ha accedit recentment amb certificat digital o GICAR. La creació automàtica no implica cap acció incorrecta. Si creus que tot i així no hauria d'existir, canvia el seu estat a "inactiu" per tal que no es pugui tornar a crear a la plataforma. Si ho fas així, impediràs que es torni a crear en cas que l'eliminis.

7. Com assignes el permís bàsic a una usuària automàtica dins EACAT Tràmits?

Des de l’Administració settings > Serveis AOC > Usuaris account_circle > Selecciono l’usuari automàtic en qüestió > Serveis AOC > activo l’interruptor del permís Bàsic.

8. Visualitzes les usuàries automàtiques a l'EACAT Clàssic?

No, les usuàries automàtiques no pots visualitzar-les mai a la secció Configuració i, per tant, com a persona gestora, no estàs assabentada de la seva existència. Al'EACAT Clàssic, aquestes usuàries poden accedir a la plataforma amb funcionalitats molt limitades.

9. Què passa si desactives una usuària?

Si desactives una usuària no podrà accedir al nou EACAT.

10. Què passa quan crees una usuària manual a EACAT Clàssic que és automàtic al nou EACAT?

Quan es fagi la sincronització entre l'EACAT Clàssic i el nou, la usuària passarà a ser del tipus manual amb el permís Bàsi assignat.