La safata única de Tràmits
La safata única de Tràmits inclou les anteriors safates de Rebuts i Enviats, que desapareixeran en un període curt de temps, per tal que els usuaris es puguin anar acostumant a aquesta única safata.
L’objectiu és disposar d’un espai centralitzat de tots els tràmits als quals l’usuari té accés i, addicionalment, s’han fet algunes millores que ajuden i fan més usable aquesta safata per als usuaris que la utilitzen diàriament.
A la part esquerra hi ha unes icones que aporten nova informació sobre els tràmits i que són de color negre.
Se n’han incorporat 2 que indiquen si es tracta de tràmits rebuts o enviats per l’ens de l’usuari.
- Tràmit rebut (). Indica que el darrer tràmit de la tramitació és d’entrada (rebut)
- Tràmit enviat (). Indica que el darrer tràmit de la tramitació és de sortida (enviat)
A la part dreta, hi ha icones relatives a accions que l’usuari pot realitzar. El color habitual és el blau.
D’una banda, les icones i permeten marcar/desmarcar un tràmit i saber l’usuari que l’ha tractat. Aquestes icones concretament volen dir:
- Tràmit tractat () , quan el cursor se situa damunt de la icona apareix un missatge que diu “tractat per l’usuari” (nom de l’usuari). Pots fer servir aquesta funcionalitat per:
- marcar aquelles tramitacions que ja has realitzat alguna acció.
- saber quin usuari del teu ens està realitzant alguna actuació relacionada amb aquella tramitació.
- diferenciar-les d’aquelles que resten pendent de tractar o processar.
- Tràmits sense tractar (), quan el cursor se situa damunt de la icona apareix un missatge que diu “Pendent de tractar”. Aquest és l’estat per defecte.
Les icones només apareixen a les trameses genèriques. Més informació sobre la visualització i tractament.
Cercador de tràmits
A la part superior dreta de la pantalla es troba l’opció Obre filtre, per obrir el cercador avançat de tràmits.
Premem la icona + i s’obre el cercador:
Els filtres pels quals permet cercar són:
- Servei, és un camp cercador/desplegable on apareixen tots aquells serveis als quals l’usuari té accés.
- Tràmits, és un camp cercador/desplegable en el qual apareixen els tipus de tràmits associats a un servei (cal prèviament haver-ne seleccionat un).
- Assumpte, és un camp que accepta qualsevol tipus de descripció i que busca pel nom del tràmit o per l’assumpte en el cas de la tramesa genèrica.
- Data inici, és un camp data que serveix per indicar la data d’inici de la cerca fent servir la data de registre del tràmit.
- Data fi, és un camp data que serveix per indicar la data final de la cerca fent servir la data de registre del tràmit.
- Darrer tràmit, camp desplegable que permet cercar per si el darrer tràmit d’un procediment ha estat enviat o rebut.
- Tractament, camp desplegable que permet cercar per si un tràmit ha estat tractat, no tractat o tractat per mi.
- Núm. de registre, és un camp que accepta text lliure però cal informar el valor del registre complert.
- Expedient, és un camp que accepta text lliure. Si a un flux de tràmits se li ha assignat un núm. d’expedient, permet cercar-lo.
- Demarcació territorial, és un desplegable que permet cercar per les demarcacions territorials de la Generalitat (Alt Pirineu i Aran; Barcelona; Catalunya Central; Girona; Lleida; Tarragona; i Terres de l’Ebre).
- Comarca, és un desplegable en el qual apareixen les 42 comarques catalanes.
-
Interessat, és un camp cercador dels ens amb els quals s’ha tramitat. Com a mínim cal indicar 3 caràcters del nom de l’ens.
Tot i que desapareixeran les safates de Rebuts i Enviats, el cercador permet fer cerques per com ha estat el darrer tràmit, si rebut o enviat. Per sortir del cercador només cal prémer Amaga i tornem a la safata única de Tràmits.