Atenció, gestor/a de l'entitat: encara hi ha tasques que no es poden fer al nou EACAT, tot i que en aquesta FAQ s’indiqui el contrari. Per tant, hauràs de continuar gestionant-les a la EACAT Clàssic. Eliminarem aquest avís tan bon punt estiguin disponibles al nou EACAT.
Les tasques que encara no es poden realitzar al nou EACAT són:
- Donar d’alta noves persones usuàries
- Modificar dades de les usuàries
- Eliminar usuàries
- Desactivar usuàries
- Assignar permisos a les usuàries dels nous serveis de tramitació interadministrativa que les entitats prestadores vagin publicant a partir de l’activació del nou EACAT.
- Assignar permisos a les usuàries dels serveis AOC (per exemple: e-NOTUM, eFACT, Via Oberta o altres).
- Gestionar el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH).
Quan aquestes funcionalitats estiguin disponibles, eliminarem aquest avís.
1. Què és l’Espai de gestió?
És el lloc des d’on es gestiona l’administració de tots els serveis de l’AOC i s’administra EACAT Tràmits. Només hi té accés la persona gestora de l'entitat.
2. Des d’on hi accedeixes?
L’Espai de gestió està segmentat en dues parts a les quals hi accedeixes anant a Administració settings
> Serveis AOC, on podràs:
- Gestionar les persones usuàries i els permisos dels serveis AOC.
- Visualitzar la informació general de la teva entitat, que pots acotar mitjançant els filtres que necessitis.
> EACAT Tràmits, on podràs:
- Gestionar les persones usuàries, els serveis, les bústies i les unitats organitzatives (UO) d’EACAT Tràmits.
3. Què pots gestionar a Serveis AOC?
A l’administració de Serveis AOC, pots consultar tant la informació general de l’entitat com gestionar les persones usuàries: la seva informació general i els permisos de cada servei AOC, incloent EACAT Tràmits.
L’Espai de gestió de Serveis AOC consta de 2 seccions:
General, on trobaràs informació genèrica de l'entitat: l'identificador, l'adreça, el codi oficial estadístic, el codi postal, el tipus d'entitat, la ubicació de la seu, l'àmbit territorial i la comarca a la qual pertany.
Usuaris, on trobaràs:
-
Informació genèrica sobre les persones usuàries de l’entitat, que et permet:
- Cercar usuàries pel nom.
- Visualitzar relacions d’usuàries estructurades segons els filtres:
- Estat (Tots/Actius/Inactius)
- Procés d'alta (Tots/Manuals/Automàtics)
- Serveis AOC als quals estan assignats
- Exportar usuàries mitjançant la icona “...”
- Crear noves usuàries
La creació/eliminació i activació/desactivació de persones usuàries només es fa des de l’administració de Serveis AOC.
-
Informació específica de cada persona usuària que et permet a través de la icona ...:
- Editar el nom
- Activar, desactivar o eliminar una usuària.
La resta de la informació específica es troba en dues subseccions:
3.1 General, on pots:
- Editar les dades de la persona usuària.
- Editar les dades del Registre de Funcionaris Habilitats (RFH), com ara la data d’alta i de baixa, la unitat administrativa a la qual pertany i les tasques com a persona funcionària habilitada (assistència als interessats i/o expedició de còpies autèntiques).
3.2 Serveis AOC, on pots gestionar els permisos de persona usuària dins de cada servei de l’AOC que tingui assignat la teva entitat, inclòs EACAT Tràmits.
Troba més informació en:
EGSA - Per què apareixen persones usuàries automàtiques al nou EACAT?
EGSA - Què és l’administració dels serveis AOC?
EG - On pots crear persones usuàries a l'Espai de gestió?
4. Què pots gestionar a EACAT Tràmits?
EACAT Tràmits és la part de l’Espai de gestió que permet a les persones gestores administrar els serveis de tramitació interadministrativa. Si ets gestor/a de l’entitat, pots accedir-hi a través de l’administració d’EACAT Tràmits.
L’Espai de gestió a EACAT Tràmits s’organitza en un màxim de 5 seccions:
- General
- Usuaris
- Serveis
- Bústies
- Unitats organitzatives
A la secció General trobaràs informació genèrica de l'entitat, així com algunes propietats relacionades amb la seva tramitació. Des d'aquí també pots activar les bústies.
A la secció Usuaris pots realitzar accions que afecten a totes les persones usuàries de la teva entitat, com cercar, ordenar la seva relació segons diversos filtres i exportar-la. També pots visualitzar les dades i els permisos d’una usuària concreta. Altres opcions estan disponibles a les subseccions de General, Bústies i Serveis. Una funcionalitat rellevant és l'acció d'assignar bústies a una usuària determinat, la qual trobarem a la secció de Bústies.
La creació/eliminació, activació/desactivació i modificació de les dades de les persones usuàries només es fa des de l’administració de Serveis AOC.
A la secció Serveis pots realitzar diverses accions que afecten la totalitat dels serveis de la teva entitat, com ara visualitzar la relació de serveis amb els filtres corresponents i exportar-la. També pots realitzar accions específiques per a un servei determinat, com ara veure la seva informació general, que inclou el títol, el codi funcional, la data de publicació, l’entitat prestadora i la visualització de la fitxa completa del Catàleg de serveis i tràmits. La resta de la informació específica del servei es troba en les subseccions de Bústies i Usuaris.
A la secció de Bústies, pots realitzar accions que afecten a totes les bústies de la teva entitat, com ara cercar-ne una determinada, ordenar-les segons diferents filtres; exportar els llistats de bústies resultants; i crear una bústia concreta. També pots realitzar accions específiques en una bústia en particular, com ara editar el nom, importar i exportar persones usuàries i serveis; o eliminar-la. A més, trobaràs altres accions i més informació a les subseccions Usuaris i Serveis.
Només veuràs la secció de Bústies si has activat l'opció "Fer servir bústies a l'entitat" a la secció General.
A la secció Unitats organitzatives, pots fer accions que afecten a totes les unitats organitzatives (UO) de la teva entitat, com ara ordenar-les segons els filtres diferents i crear-ne de noves. També pots realitzar accions específiques en una UO determinada, com ara activar o desactivar-la i fer-la o no visible (excepte per la UO principal que sempre és visible).
Només pots visualitzar la secció Unitats organitzatives si tens activada l’opció Fer servir unitats organitzatives a l’entitat a la secció General.
Troba informació relacionada en:
EG - Com pots activar i desactivar persones usuàries a l'Espai de gestió?
EG - Com pots eliminar una persona usuària a l’Espai de gestió?
EGT - Què és l'Administració d’EACAT Tràmits?
5. Des d’on gestiones la creació/eliminació i activació/desactivació de persones usuàries?
La gestió de persones usuàries es fa des d'Administració settings > Serveis AOC > account_circle Usuaris
> Crear usuari
> icona … per eliminar, activar i desactivar una persona usuària
Troba més informació en:
EGSA – On gestiones les persones usuaràries dels serveis AOC?
AE - Fase 1 - Gestors - Què faré al nou EACAT i a l'EACAT Clàssic?
6. Com assignes una persona usuària a un servei de l’AOC?
1. En Administració settings > Serveis AOC > account_circle Usuaris > tria una persona usuària.
2. En la subsecció Serveis AOC > assigna la usuària als diferents serveis de l’AOC (EACAT Tràmits, eNotum, eFACT, etc) amb els quals ha de treballar.