1. Què són els usuaris automàtics?
Els usuaris automàtics es creen, quan en no existir a EACAT, accedeixen per primera vegada amb certificat digital o GICAR (aplicació d'entrada a EACAT dels usuaris de la Generalitat de Catalunya). Per tant, la plataforma té implementat un automatisme que permet extreure el NIF de l'ens i les dades identificatives de l'usuari quan s'autentica amb un d'aquests dos mètodes.
En canvi, els usuaris manuals són creats pel gestor a l'EACAT Clàssic i sincronitzats posteriorment en el nou EACAT.
2. Com saber si un usuari és automàtic o manual?
Des de l’Administració settings > Serveis AOC > Usuaris account_circle:
- Consulta la columna Procés d’alta per identificar si un usuari és automàtic o manual.
- Utilitza el filtre Procés d’alta amb les opcions:
- Tots
- Manual
- Automàtic
3. Per què apareixen usuaris automàtics al nou EACAT?
Per què hi ha usuaris que poden accedir a EACAT amb un certificat digital o a través de l’aplicació GICAR, malgrat no els hagis creat manualment a l’EACAT Clàssic; i en el nou EACAT aquests usuaris es creen automàticament a efectes de traçabilitat i auditoria.
4. Quines diferències hi ha entre usuaris automàtics i manuals?
- Els usuaris automàtics es creen al nou EACAT en accedir la primera vegada amb certificat digital o a través de l’aplicació GICAR i no estan creats prèviament; en canvi els usuaris manuals els crea el gestor.
- Els usuaris automàtics es creen en estat actiu i sense cap permís assignat; en canvi, els usuaris manuals que estan actius quan apareixen al nou EACAT, fruït d’un procés de sincronització des de l’EACAT Clàssic, tenen assignat el permís bàsic.
- Els usuaris automàtics, com no tenen cap permís assignat, només visualitzen la pàgina d’Inici, l’Espai personal i el Directori de serveis AOC; però no poden accedir ni al Catàleg de serveis i tràmits ni a l’Espai de tramitació d’EACAT Tràmits. En canvi, els usuaris manuals poden visualitzar també el Catàleg i l’Espai de tramitació.
5. El certificat digital identifica l'usuari dins d’una entitat?
Sí, sempre i quan el certificat digital d’un treballador públic sigui una T-CAT, ja que aquesta porta associada automàticament l'entitat a la qual pertany.
Així, quan el treballador públic es valida amb el certificat al nou EACAT, sempre que no existeixi prèviament, el sistema utilitza aquesta informació per assignar-lo a l’entitat corresponent, assegurant la traçabilitat i el registre adequat d’auditoria. En aquest cas, el nou EACAT crearà un registre automàtic per permetre la seva identificació i ús del servei, en aquest cas d’EACAT Tràmits.
Si l'usuari intenta accedir amb un certificat personal com l'IdCat i no està donat d'alta com a usuari a EACAT no podrà accedir a la plataforma. En cas que, l'usuari existeixi a EACAT podrà accedir utilitzant l'IdCAT.
6. Què fas quan no reconeixes un usuari automàtic?
Revisa si algú del teu equip ha accedit recentment amb certificat digital o GICAR. La creació automàtica no implica cap acció incorrecta. Si creus que tot i així no hauria d'existir, canvia el seu estat a "inactiu" per tal que no es pugui tornar a crear a la plataforma. Si ho fas així, impediràs que es torni a crear en cas que l'eliminis.
7. Com assignes el permís bàsic a un usuari automàtic dins EACAT Tràmits?
Des de l’Administració settings > Serveis AOC > Usuaris account_circle > Selecciono l’usuari automàtic en qüestió > Serveis AOC > activo l’interruptor del permís Bàsic.
8. Visualitzes els usuaris automàtics a l'EACAT Clàssic?
No, els usuaris automàtics no pots visualitzar-los mai a la secció Configuració i, per tant, com a gestor, no estas assabentat de la seva existència. Al'EACAT Clàssic, aquests usuaris poden accedir a la plataforma amb funcionalitats molt limitades.
9. Què passa si desactives un usuari?
Si desactives un usuari aquest no podrà accedir al nou EACAT.
10. Què passa quan crees un usuari manual a EACAT Clàssic que és automàtic al nou EACAT?
Quan es fagi la sincronització entre l'EACAT Clàssic i el nou, l'usuari passarà a ser del tipus manual amb el permís bàsic assignat.