1. Què és?

El Catàleg de serveis i tràmits (CST o Catàleg) és l'espai on pots trobar els serveis de tramitació interadministrativa i els seus tràmits, el que anomenem EACAT Tràmits. En altres paraules, és un conjunt organitzat de serveis específics, amb els seus tràmits associats, que els prestadors ofereixen als seus destinataris per facilitar la tramitació electrònica entre administracions públiques. Tot i això, també hi pots trobar agrupats en una secció els serveis genèrics i l’oficina de registre. 

A continuació, definim alguns conceptes necessaris:

  • Prestadors: són les entitats públiques catalanes que defineixen un servei a EACAT Tràmits per posar-lo a disposició de determinats destinataris.
     
  • Destinataris: són les entitats públiques catalanes a les quals van adreçats els serveis i tràmits que defineixen els prestadors.
     
  • Serveis: són el conjunt de tràmits que es duen a terme de manera seqüencial, ordenada i sistemàtica per cobrir una necessitat específica, com la concessió d’una subvenció, el registre d'una activitat o la gestió d'un procediment sancionador.
     
  • Tràmits: són cadascuna de les parts que conformen un servei. És important destacar que no existeix un tràmit sense un servei associat.

Trobareu informació relacionada en el Glossari de termes.

2. Quins són els requisits per accedir-hi?

Tenir assignat el permís bàsic dins d’EACAT Tràmits.

Pots revisar els permisos que tens a tots els serveis d’EACAT, inclòs EACAT Tràmits, a l’Espai personal.

3. Com pots accedir-hi?

Accedeix a EACAT > Prem la icona book des del menú de l’esquerra.

4. Quina és la seva estructura? 

Dins del CST, hi ha els elements següents: 

1. Imatge amb el títol del CST

2. Selector per escollir:

  • Catàleg publicat
  • Catàleg despublicat

I, Barra de cerca on pots cercar per paraules o fer una cerca avançada prement tune

3. Barra de filtres

Per defecte i en el moment previ a fer una cerca, apareixen activades les opcions En termini del filtre Termini-, i Soc destinatari del filtre Destinatari. També pots accedir als Consells de cerca.

Però si fas una cerca t’apareixen els filtres:

  • Tots / Serveis / Tràmits.
  • Altres filtres que apareixen són:
    • Termini
    • Prestador
    • Destinatari
    • Cerca avançada

4. Seccions, apareixen en el moment previ a fer una cerca i són:

  • Tràmits a punt de finalitzar
  • Serveis favorits
  • Nous serveis publicats
  • Serveis genèrics

5. Número de resultats i ordre dels resultats (consells de cerca)

6. Resultats, t’apareixen si has fet una cerca simple o avançada; o si has seleccionat algun filtre des de la barra de filtres.

En seleccionar un servei o un tràmit de Resultats, t'apareix:

  • La fitxa del servei
  • La fitxa de tràmit

Visualitzes les seccions en accedir al Catàleg, quan prems la icona del menú de l’esquerra.

El cercador avançat inclou els filtres de la barra de filtres i algun més (tipologia, tema i subtema).

Troba informació relacionada en CST - Com pots visualitzar el Catàleg?

5. Què és el catàleg publicat i despublicat?

El catàleg publicat inclou tots els serveis i tràmits que són visibles i accessibles per als usuaris. Aquests poden incloure serveis dels quals pots ser destinatari o no, així com tràmits que estan en termini, fora de termini i en espera d'activació.

El catàleg despublicat és el conjunt de serveis i tràmits que ja no es poden utilitzar i no estan disponibles per a la tramitació, però que es mantenen agrupats per motius històrics o de consulta, per saber que van existir en el passat.

6. Com pots cercar els serveis i tràmits específics?

Per cercar serveis i tràmits específics en el Catàleg pots:

  • Utilitzar el cercador, introduint paraules clau relacionades amb el servei o tràmit que necessites. Per obtenir resultats més precisos i rellevants, et recomanem seguir aquests consells de cerca:
    •  
      • Utilitza paraules clau: centra't en les paraules més importants per trobar el que necessites.
      • Escull termes específics: opta per paraules poc comunes per refinar la cerca.
      • Elimina termes irrellevants: si una paraula et dona resultats no desitjats, suprimeix-la de la cerca.
      • Restringeix la cerca a Serveis: això t’ajudarà a obtenir resultats més concrets.
      • Utilitza la cerca avançada: aquesta eina et permet acotar els resultats amb més precisió.
      • Comprova si un servei està despublicat: si no trobes un servei antic, és possible que estigui despublicat.
         
  • Fer servir la cerca avançada:
    •  
      • Explora per entitat prestadora del servei.
      • Explora per tipologies o temes i subtemes: el catàleg està organitzat en tipologies així com en àmbits temàtics i subtemàtics. Selecciona el tema i subtema que millor s’ajusti a la teva cerca per obtenir resultats més precisos. 
      • Aplica altres filtres de la cerca avançada: pots afinar la cerca filtrant per Resultats (Tots, serveis, tràmits o tràmits inicials i a punt de finalitzar), Termini (en termini, fora de termini i en espera), Prestador Destinatari (tots, soc destinatari, no soc destinatari).

7. Què és la barra de filtres i per a què serveix?

La barra de filtres serveix per acotar el nombre de resultats i fer més fàcil la cerca del servei o tràmit que necessites. Tingues en compte que aquesta barra apareix després de fer la teva primera cerca al Catàleg. 

A la barra de filtres hi ha la majoria dels que estan disponibles en la cerca avançada, que són:
 

  • Tots / Serveis / Tràmits (Resultats en el cercador avançat), que permeten escollir si vols consultar el Catàleg complet de serveis i tràmits, només els serveis o només els tràmits. Si selecciones Tràmits, es mostraran opcions addicionals:
    • Inicials, són els tràmits que inicien un expedient i que es poden tramitar des del Catàleg.
    • A punt de finalitzar, que apareixen si a més hem seleccionat En termini. Són els tràmits que tenen el termini de finalització en els propers 15 dies. 
  • Termini, amb les opcions següents:
    • Tots
    • Fora de termini
    • En termini
    • En espera
  • Prestador, que permet seleccionar un prestador determinat de serveis de tramitació interadministrativa, com ara el Departament de la Presidència (PRE) o l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA).
  • Destinatari, amb les opcions següents:
    • Tots
    • Soc destinatari, que mostra tots els serveis i tràmits dels quals la teva entitat és destinatària
    • No soc destinatari, que mostra els serveis i tràmits dels quals la teva entitat no és destinatària.

També pots accedir a la Cerca avançada des de la barra de filtres, on trobaràs filtres desplegables addicionals com:

  • Tipologia
  • Tema i Subtema

    Si selecciones alguna de les opcions d’aquests darrers filtres es mostraran a la barra de filtres. Si no t’interessen els podràs tancar des de la mateixa barra.

Els tràmits que estan fora de termini o en espera no es poden tramitar.

Recorda que si busques un servei antic, el seu prestador pot haver-lo despublicat i pot estar al Catàleg despublicat. La primera acotació que cal fer és entre catàleg publicat i catàleg despublicat, opcions que trobaràs a l’esquerra de la barra de cerca en Resultats.

8. Per a què serveixen les seccions?

Les seccions t’ajuden a organitzar millor el Catàleg i a accedir ràpidament als serveis que més t’interessen. Actualment aquestes seccions són:

  • Serveis favorits: són aquells que guardes perquè els utilitzes sovint o perquè els necessitaràs aviat. 
  • Nous serveis publicats: són els darrers serveis que s’han publicat.
  • Tràmits a punt de finalitzar: són els tràmits que finalitzen el seu termini en els pròxims 15 dies,  és a dir que disposes de pocs dies per tramitar-los.
  • Serveis genèrics: són els serveis genèrics i la finestreta de registre, que es gestionen des d'EACAT Clàssic.

 

9. Quina informació trobes dels serveis?

La informació d’un servei es troba a la Fitxa del servei, i pot variar en funció de les dades proporcionades per l'entitat prestadora. Si s’emplenen tots els apartats hi trobaràs la informació següent:

  • Títol del servei, que designa l’entitat prestadora.
  • Icones de gestió, que permeten guardar bookmark_add o esborrar bookmark un servei a la secció Serveis favorits.
  • Prestador, que és el nom de l’entitat prestadora del servei.
  • Termini: Inici i fi, que és el període per tramitar el servei.
  • Tràmits, que inclou informació sobre:
    • Qui fa el tràmit: Destinatari / Prestador
    • Relació de tràmits (tipus i estat): 
      • Tràmit inicial / Tràmit resposta. Si és un tràmit inicial, podràs iniciar-lo des d’aquí.
      • Estat del tràmit. Pot ser en termini, fora de termini, en espera o despublicat.
  • Descripció, breu explicació del servei.
  • Destinataris, que són les tipologies o grups d’entitats a les quals va destinat el servei.
  • Objectius, la finalitat del servei.
  • Documentació a presentar, que inclou documents a omplir i adjuntar al tràmit o una relació de documents requerits.
  • Normativa aplicable, les disposicions normatives que regulen el servei.
  • Tipologia dins la qual s’ubica el servei.
  • Tema i subtema, àmbit temàtic i subtemàtic en què es troba el servei.

En la fitxa del servei, el sistema d’alertes t’informa si no tens accés a un servei o un tràmit i et permet sol·licitar el seu accés al teu gestor. En casos excepcionals, pot ser que un servei o un tràmit que apareix en el Catàleg publicat no sigui visible perquè així ho ha decidit l’entitat prestadora del servei.

10. Quina informació hi ha dels tràmits?

La informació sobre un tràmit es troba a la Fitxa del tràmit, que pot variar en funció de les dades proporcionades per l’entitat prestadora.

Quina informació hi ha dels tràmits (1).png

Si s’emplenen totes les seccions, trobaràs la informació següent:

  • Títol del tràmit.
  • Informació sobre si el tràmit està: En termini / A punt de finalitzar / Fora de termini / En espera.
  • Tràmit inicial o de resposta.
  • Termini: Inici i Fi, que és el període per tramitar el servei.
  • Qui fa el tràmit: l’entitat prestadora o la destinatària.
  • Botó iniciar, si escau.
  • Contingut, que inclou:
     
    • Descripció
    • Com es fa
    • Documentació
    • Informació addicional
  • Respostes, que són els tràmits de resposat al tràmit.

La informació del tràmit sempre inclou detalls del servei al qual pertany per oferir-te context.

11. Quin tipus de serveis hi trobes?

Hi ha dos tipus de serveis:

  • Servei genèric, dissenyat per ser utilitzat per qualsevol de les entitats adherides a la plataforma i per qualsevol usuari que disposi dels permisos necessaris. Aquests serveis no estan vinculats a un prestador específic ni a un conjunt concret d’entitats destinatàries. Un exemple de servei genèric és la petició genèrica.
  • Servei específic, dissenyat per un prestador concret i dirigit a un grup específic d’entitats destinatàries, que té per objecte una actuació administrativa concreta (atorgar subvencions, autoritzar activitats, etc.). Per exemple, el servei PRE – Subvencions retribucions a càrrecs electes 2020.

12. Quin tipus de tràmits hi ha?

Hi ha dos tipus de tràmits:

  • Tràmit inicial: és el primer pas dins d'un procediment administratiu, el que engega tot el procés. Per exemple, en demanar una subvenció, el tràmit inicial és presentar la sol·licitud.
  • Tràmit de resposta:  és el que dona continuació a un procediment ja iniciat (contestar un requeriment de documentació o justificar les despeses d’una subvenció). Aquests tràmits s'han de fer des de l'Espai de tramitació, dins del seu expedient.

Des del Catàleg només podràs realitzar tràmits que iniciïn un expedient, és a dir tràmits inicials.

13. Com pots sol·licitar l'accés a un servei?

Si no tens accés a un servei que has de tramitar, pots sol·licitar-lo al gestor de la teva entitat des de:

  • Catàleg de tràmits >
    En seleccionar un servei es poden donar 2 situacions:
    • No tens accés al servei perquè el teu gestor no te l’ha donat> Sol·licitar accés
      Captura de l’alerta
    • La teva entitat no és destinatària del servei> Sol·licitar accés
      Captura de l’alerta

En ambdós casos t’apareix una alerta i hauràs de prémer Sol·licitar accés

o   Has de seleccionar el teu gestor i enviar-li un correu sol·licitant l'accés al servei o demanant que contacti amb el prestador, qui avaluarà si la teva entitat pot ser considerada destinatària del servei, respectivament. 
 

 

14. Com inicies una tramitació electrònica?

Des del Catàleg pots iniciar una tramitació electrònica, seguint els passos següents:

1. Cerca el servei: 

  • Si saps el nom, escriu-lo a la barra de cerca.
  • Si no saps el nom, pots acotar resultats a través dels filtres de la cerca avançada o de la barra de filtres.

2. Selecciona el servei:

  • Si no tens accés al servei fes el que t’hem explicat en el punt 13 Com pots sol·licitar accés a un servei.
  • Si hi tens accés pots continuar.

3. Prem Iniciar en el tràmit escollit.
4. Emplena i finalitza el formulari.

Cal que tinguis en compte que si el tràmit és en PDF, es descarregarà directament. En canvi si es tracta d'un formulari web, accediràs a la plataforma antiga i, per tant, serà necessari que tinguis permisos d’accés al servei a l’EACAT Clàssic.