Places exhaurides: Formació del nou EACAT dies 22, 25 i 26 de novembre Exhaurides les places de les sessions de formació per a tramitadors. Si t'has quedat sense plaça, no et preocupis: Properament penjarem al Campus AOC la gravació d'una sessió perquè la puguis veure quan vulguis |
EACAT és la plataforma a través de la qual les administracions i entitats públiques catalanes es relacionen entre elles. A continuació trobareu els passos per poder fer ús d'EACAT:
Per accedir a l'EACAT cal que accedeixis a l’adreça www.eacat.cat. És molt important que si et guardes alguna adreça als teus preferits del navegador, sigui la indicada.
Per navegar i fer ús dels serveis pel portal de l’Extranet de les Administracions Catalanes (EACAT) i les seves aplicacions, de manera òptima, recomanem disposar com a mínim dels requisits tècnics següents:
- Els navegadors suportats pels serveis de l’AOC.
- Acrobat Reader DC pels PDFs intel·ligents.
- Programari Safesign versió 3.0.124 per l’ús de la T-CAT.
- Recomanem sempre instal·lar la darrera versió de JAVA, com a màxim Java 9 o l’aplicació Nativa Signador.
Per la descàrrega de les aplicacions anteriors caldrà que disposes de permisos d’administrador de l’ordinador corresponent.
Per tal de poder fer ús de la plataforma, l’administració o entitat pública ha d’estar adherida a EACAT.
Si no saps si la teva entitat està adherida, pots consultar el llistat d’ens adherits a EACAT. Si el teu organisme apareix al llistat, ha d’haver-hi una o més persones del teu ens que podran donar-te d’alta. Contacta amb Recursos Humans o amb els teus companys per saber qui és el gestor d’usuaris d’EACAT.
Si l’ens no està adherit, caldrà que seguiu els passos sobre Com adherir-se a EACAT.
Si ets el gestor d’usuaris d’un nou ens donat d’alta a EACAT, consulta els primers passos amb EACAT: Nou organisme adherit.
Si l’entitat on treballes ja està adherida a EACAT, hi haurà una o més persones de l’ens amb permisos per donar d’alta nous usuaris i assignar-los permisos dels diferents serveis i tràmits.
Si no saps qui és el teu gestor d’usuaris pregunta a la teva àrea de recursos humans, a secretaria o als companys.
Un cop estàs donat d’alta, pots identificar-te amb:
- Certificat digital
- Usuari i contrasenya d’EACAT
- Usuari i contrasenya d’ATRI ( per a treballadors de la Generalitat de Catalunya.)
Per accedir a l’EACAT amb usuari i contrasenya cal que accedeixis a l’adreça www.eacat.cat i informar el teu NIF i contrasenya, i a continuació “Accedeix”.
Primera vegada que s’accedeix al portal
Quan es dona d’alta un nou usuari a EACAT, l’usuari rep un correu electrònic amb l’usuari i contrasenya. El primer cop que s’accedeix a www.eacat.cat, després d’informar el NIF i la contrasenya indicada en el correu electrònic caldrà actualitzar la contrasenya. La nova contrasenya ha de complir els requisits de complexitat que estableix la política de seguretat del Consorci AOC.
Modificació de la contrasenya
L’usuari pot modificar la seva contrasenya d’accés en qualsevol moment des de la pestanya “Configuració”:
O des de la pantalla d’inici:
En ambdós casos, per canviar-la cal prèviament informar de la contrasenya actual.
No recordo la contrasenya
En cas d’oblit és possible demanar una de nova accedint a > Problemes per accedir?
El sistema demana indicar el NIF i l’adreça de correu electrònic (les dades que consten a EACAT). El sistema envia un correu electrònic amb una nova contrasenya que s’ha de modificar tant bon punt s’accedeix a EACAT.
Per a més informació consulta INICI - Accés a EACAT amb contrasenya
Per accedir a l’EACAT amb certificat digital cal que accedeixis a l’adreça www.eacat.cat i seleccionar l’opció “Accedeix amb certificat”.
A continuació hauràs de seleccionar el certificat amb el qual accediràs a la plataforma i fer clic a “Acceptar”
Abans d’accedir amb certificat digital assegura’t que:
- Disposes d'un certificat electrònic vigent
- Tens aquest certificat correctament instal·lat al sistema o, en cas de certificat en targeta o USB, que aquest es trobi correctament connectat.
- Has instal·lat les claus públiques i el programari del certificat.
En cas de certificat T-CAT en targeta revisa que tinguis instal·lat el programari necessari pel seu funcionament.
Si es tracta d’un certificat emès per un prestador que no sigui l’AOC, t’has d’adreçar al suport del mateix per tal de revisar els punts esmentats.
Si ets usuari del directori corporatiu de la Generalitat (GICAR), podràs accedir a EACAT amb les credencials del directori.
Un cop accedeixis a EACAT, pots comprovar els permisos que té el teu usuari a l’apartat “Configuració” > El meu espai. Si necessites algun permís addicional, és el teu gestor qui te’l podrà donar. A la pantalla d’INICI d’EACAT veuràs qui és el gestor o gestors de l’entitat.
Les persones físiques no són susceptibles d’adherir-se a EACAT. Cal tenir present que EACAT és la plataforma a través de la qual les administracions públiques i/o organismes amb participació pública de Catalunya es relacionen entre ells.
Si tens necessitat de fer tràmits amb una administració pública, només cal que accedeixis a la seva web o seu electrònica i seleccionis el tipus de tramitació que vols realitzar. Si la tramitació a realitzar és l’enviament d’una factura electrònica o la consulta d’una notificació, segurament t’interessaran aquests continguts sobre com facturar a l’administració i com consultar notificacions electròniques de l’administració.
Les empreses privades no són susceptibles d’adherir-se a EACAT. Cal tenir present que EACAT és la plataforma a través de la qual les administracions públiques i/o organismes amb participació pública de Catalunya es relacionen entre ells.
Si l’empresa te necessitat de fer tràmits amb una administració pública, només cal que us adreceu a la seva web o seu electrònica i escolliu el tipus de tramitació que voleu realitzar. Per si és del vostre interès, us facilitem informació sobre com facturar a l’Administració i com consultar notificacions electròniques de l’Administració.
Nota: El servei e-VALISA de la Generalitat no s'ha de sol·licitar a l'AOC. Tots els usuaris de l'administració de la Generalitat donats d'alta al Directori corporatiu GICAR poden accedir-hi.
EACAT aglutina de manera general l'accés a tots els serveis que el Consorci AOC ofereix a les administracions públiques (e-NOTUM, e-FACT, Representa, Portasignatures...). Per accedir a aquests serveis és necessari que, en primer lloc, cada organisme demani l'alta del servei concret. Posteriorment, un cop donat d'alta l'ens, el gestor d'usuaris d'EACAT podrà assignar permisos dels serveis als usuaris que en necessitin accedir. A l'apartat "Serveis" del web de l'AOC teniu el catàleg de serveis de l'AOC i com sol·licitar-los.
Un cop l'ens i l'usuari ja estan donats d'alta, per norma general, l'accés al servei es realitza des d'EACAT, apartat Aplicacions.