El gestor d'usuaris d'EACAT és la persona encarregada del manteniment dels usuaris de l'ens a la plataforma. S'encarrega d'efectuar les altes i baixes d'usuaris i de l'assignació de permisos als diferents serveis.
Si no saps qui és el teu gestor d'usuaris, pots comprovar-ho accedint a EACAT, en la pàgina d'INICI a la dreta, podràs veure quina és la persona o persones amb aquest rol a la teva organització. Si no ets usuari d'EACAT pots consultar als teus superiors, a recursos humans, als companys...
Una mateixa entitat pot tenir tants gestors d’usuaris d’EACAT com siguin necessaris. De fet, és molt recomanable que hi hagi al menys dos per evitar que en períodes de baixa o vacances no hi hagi cap persona que pugui donar d’alta usuaris o assignar permisos a l’ens.
Et pots trobar amb les següents situacions, les quals requereixen designar un nou gestor:
- El gestor anterior ha marxat i no tens cap gestor operatiu a l'EACAT
- El gestor actual marxarà en breu de l'entitat
- L'únic gestor operatiu de l'ens està de vacances
- Vols més d'un gestor
A) El propi gestor d'usuaris
El propi gestor d'usuaris pot donar d'alta altres gestors des de la pestanya "Configuració" d'EACAT situada a la part superior dreta.
Un cop dins, anar a l'apartat "Usuaris", cercar l'usuari i des de l'apartat "Assigna servei" cercar el servei "Designació de gestors d'usuaris" i a continuació assignar el rol "Rol de gestor d'usuaris"
B) No disposeu d'un gestor d'usuaris operatiu a l'organisme
En cas que no disposeu d'un gestor d'usuaris operatiu a l'organisme, des del Consorci AOC podem donar d'alta aquell usuari que vulgueu que desenvolupi aquestes tasques. Podeu enviar-nos el nomenament a través de la tramesa específica “Notificació nou gestor d’usuaris d’EACAT” de l'EACAT (cal que algun usuari disposi de permisos de signatura del servei “CAOC – Sol·licitud de serveis”.
La tramesa de nomenament d'un nou gestor es troba a l'apartat Tràmits > Prestador Consorci AOC > Sol·licitud Serveis AOC > Notificació nou gestor d'usuaris d'EACAT.
En cas que ningú disposi d'aquests permisos, podeu enviar la mateixa informació a través d'una tramesa genèrica adreçada al Consorci AOC.
C) A través de la instància genèrica de l'AOC
En cas que ningú de l'ens disposi d'usuari d'EACAT per enviar una tramesa genèrica al Consorci AOC, pots enviar-nos una instància genèrica a través de la nostra seu electrònica (requereix signatura electrònica).
Caldrà annexar un document, signat pel responsable legal de l'ens, que contingui el nom de l'ens i les dades del gestor que cal donar d'alta (nom i cognoms, NIF amb lletra, correu-e).
Es pot intentar recuperar la contrasenya a través d'EACAT, Consultar FAQ: Accés a EACAT amb contrasenya
Si en intentar demanar una nova contrasenya, el sistema indica "El NIF i l'adreça de correu electrònic no estan vinculats" és que hi ha alguna errada en les dades introduïdes.
Us podeu trobar amb dues casuístiques:
- Disposes de certificat digital: En aquest cas pots accedir a la plataforma amb el certificat i visualitzar les dades que consten en el teu usuari, des de l'apartat "Configuració">El meu Espai i modificar les dades
- No disposes de certificat digital: Si existeix un altre gestor a l'ens, aquest, pot modificar les dades que calguin a l'usuari per a que aquest pugui reestablir la contrasenya, des de la pantalla inicial.
Si les dades són correctes o no disposes de certificat o d'un altre gestor a l'ens, contacta amb el Centre d'Atenció a l'Usuari del Consorci AOC per a que s'estudiï la manera de facilitar una solució alternativa.