La safata única de Tràmits

La safata única de Tràmits inclou les anteriors safates de Rebuts i Enviats, que desapareixeran en un període curt de temps, per tal que els usuaris es puguin anar acostumant a aquesta única safata.

L’objectiu és disposar d’un espai centralitzat de tots els tràmits als quals l’usuari té accés i, addicionalment, s’han fet algunes millores que ajuden i fan més usable aquesta safata per als usuaris que la utilitzen diàriament.

A la part esquerra hi ha unes icones que aporten nova informació sobre els tràmits i que són de color negre.

Se n’han incorporat 2 que indiquen si es tracta de tràmits rebuts o enviats per l’ens de l’usuari.

  • Tràmit rebut (). Indica que el darrer tràmit de la tramitació és d’entrada (rebut)
  • Tràmit enviat (). Indica que el darrer tràmit de la tramitació és de sortida (enviat)

A la part dreta, hi ha icones relatives a accions que l’usuari pot realitzar. El color habitual és el blau.

D’una banda, les icones   permeten marcar/desmarcar un tràmit i saber l’usuari que l’ha tractat. Aquestes icones concretament volen dir:

  • Tràmit tractat () , quan el cursor se situa damunt de la icona apareix un missatge que diu “tractat per l’usuari” (nom de l’usuari). Pots fer servir aquesta funcionalitat per:
    • marcar aquelles tramitacions que ja has realitzat alguna acció.
    • saber quin usuari del teu ens està realitzant alguna actuació relacionada amb aquella tramitació.
    • diferenciar-les d’aquelles que resten pendent de tractar o processar.
  • Tràmits sense tractar (), quan el cursor se situa damunt de la icona apareix un missatge que diu “Pendent de tractar”. Aquest és l’estat per defecte.

Les icones   només apareixen a les trameses genèriques. Més informació sobre la visualització i tractament.

Cercador de tràmits

A la part superior dreta de la pantalla es troba l’opció Obre filtre, per obrir el cercador avançat de tràmits.

Premem la icona + i s’obre el cercador:

Els filtres pels quals permet cercar són:

  • Servei, és un camp cercador/desplegable on apareixen tots aquells serveis als quals l’usuari té accés.
  • Tràmits, és un camp cercador/desplegable en el qual apareixen els tipus de tràmits associats a un servei (cal prèviament haver-ne seleccionat un).
  • Assumpte, és un camp que accepta qualsevol tipus de descripció i que busca pel nom del tràmit o per l’assumpte en el cas de la tramesa genèrica.
  • Data inici, és un camp data que serveix per indicar la data d’inici de la cerca fent servir la data de registre del tràmit.
  • Data fi, és un camp data que serveix per indicar la data final de la cerca fent servir la data de registre del tràmit.
  • Darrer tràmit, camp desplegable que permet cercar per si el darrer tràmit d’un procediment ha estat enviat o rebut.
  • Tractament, camp desplegable que permet cercar per si un tràmit ha estat tractat, no tractat o tractat per mi.
  • Núm. de registre, és un camp que accepta text lliure però cal informar el valor del registre complert.
  • Expedient, és un camp que accepta text lliure. Si a un flux de tràmits se li ha assignat un núm. d’expedient, permet cercar-lo.
  • Demarcació territorial, és un desplegable que permet cercar per les demarcacions territorials de la Generalitat (Alt Pirineu i Aran; Barcelona; Catalunya Central; Girona; Lleida; Tarragona; i Terres de l’Ebre).
  • Comarca, és un desplegable en el qual apareixen les 42 comarques catalanes.
  • Interessat, és un camp cercador dels ens amb els quals s’ha tramitat. Com a mínim cal indicar 3 caràcters del nom de l’ens.

Tot i que desapareixeran les safates de Rebuts i Enviats, el cercador permet fer cerques per com ha estat el darrer tràmit, si rebut o enviat. Per sortir del cercador només cal prémer Amaga i tornem a la safata única de Tràmits.