1. Què és?
L’Espai de tramitació és el lloc on es gestionen els tràmits interadministratius de la teva entitat als quals tens accés. Els tràmits es classifiquen en dues safates: safates de tràmits finalitzats i safates de tràmits que encara no han estat finalitzats.
2. Quins requisits necessites per accedir-hi?
Necessites tenir assignat el permís bàsic dins d’EACAT Tràmits.
Els permisos que tens com a usuari a tots els serveis d’EACAT, inclòs EACAT Tràmits, els visualitzaràs a l’Espai personal.
Troba informació relacionada en:
EP - Com pots consultar els permisos que tens en els serveis AOC?
3. Com pots accedir-hi?
Accedeix a EACAT > Prem la icona del menú de l’esquerra.
4. Quina estructura té?
L’Espai de tramitació inclou els elements següents:
(Captura de l’Espai de tramitació amb números que coincideixin amb els diferents elements)
- Safates per organitzar els tràmits
- Cerques favorites
- Cercador per paraules i la cerca avançada
- Barra de filtres
- Resultats, que és la relació de tràmits que compleixen els criteris de cerca establerts.
- Exportació de resultats, des de la icona ..., pots exportar resultats de la cerca en un arxiu .csv.
Quan selecciones un tràmit dels resultats, tens accés a la informació i opcions següents:
-
Informació de l’expedient
- Títol del servei
- Emissor del tràmit
- Núm. d’expedient en la teva entitat
- Si hi fas clic, apareix el detall de l’expedient. També hi podràs accedir des de la icona “...”.
- Tràmits de l’expedient, t’apareixen ordenats i amb la informació bàsica de registre (núm. de registre en la nostra entitat, data, hora i nom del tràmit)
-
Informació del tràmit
- Historial de tramitació , mostra els tràmits previs al seleccionat i les seves respostes.
- Informació de registre: número, data i hora
- Nom del tràmit
-
Detall del tràmit, amb la informació de registre següent:
- De: entitat emissora del tràmit.
- Per a: entitat receptora del tràmit.
- Data i hora: data i hora en què s’ha registrat el tràmit en el registre corresponent.
- Registre d’entrada:
- Registre de sortida
- ID expedient
- ID tràmit
-
Funcions addicionals sobre el tràmit:
- Descarregar la documentació del tràmit
- Veure la documentació adjunta
- Visualitzar les dades de l’expedient
- Consultar l’historial de canvis d’estat de l’expedient, prement la icona
- Enllaç per accedir a la visualització del tràmit a l’EACAT Clàssic
A més, des de la icona ..., pots accedir al detall de l’expedient:
- Informació bàsica: títol del servei i destinatari.
- Descarregar
- Compartir
- Veure servei
- Número d’expedient en la teva entitat
- Assignar responsable
També pots fer les accions relacionades directament amb el tràmit:
- Respondre
- Descarregar la documentació adjunta del tràmit
- Mostrar l’historial de tramitació
- Imprimir el tràmit
5. Què són les safates dels tràmits?
Les safates serveixen per organitzar els tràmits als quals tens accés. Podem agrupar-les en:
-
Safates amb tràmits finalitzats:
- Rebuts, conté els tràmits que ha rebut la teva entitat, és a dir, les entrades.
- Enviats, hi ha els tràmits que ha enviat la teva entitat, és a dir, les sortides.
- Rebuts i enviats, agrupa els tràmits que ha rebut i ha enviat la teva entitat, és a dir, les entrades i les sortides.
-
Safates amb tràmits pendents de finalitzar, que de moment ens envien a EACAT Clàssic perquè s’acabin de tramitar.
- Esborranys, conté els tràmits que has creat i en els quals encara estàs treballat.
- Per signar, conté els tràmits pendents de signar.
-
En cua, conté els tràmits que encara no s’han completat per qüestions tècniques.
6. Per què serveix el cercador?
El cercador facilita l’accés ràpid als tràmits que ja has tramitat, permetent buscar de manera eficient qualsevol informació específica que necessitis.
L’Espai de Tramitació disposa de dos tipus de cercador:
- El cercador bàsic, que permet buscar introduint paraules clau relacionades amb el tràmit que busques. Pots seleccionar si vols que la cerca es realitzi sobre un dels camps següents: assumpte, número de registre, número d’expedient i identificador del tràmit).
- El cercador avançat, que et permet fer cerques més precises utilitzant diversos filtres.
Per obtenir resultats més precisos i rellevants, utilitza ambdós cercadors i els filtres de la barra de filtres.
Recorda que, quan parlem de cercador, ens referim sempre al cercador per paraules de l’Espai de tramitació. Sempre que parlem del cercador avançat ja ho especificarem.
7. Quina funció té la barra de filtres?
La barra de filtres serveix per acotar el número de resultats i facilitar-te la cerca del tràmit que necessites. A la barra de filtres hi ha la majoria de filtres disponibles en el cercador avançat, i que són:
- Soc responsable, que indica que ets el responsable de l’expedient.
- Compartits amb mi, que indica que l’expedient s’ha compartit amb mi.
- Servei al qual pertany el tràmit.
- Emissora, entitat que emet el tràmit.
- Període: Inici i Fi
També pots accedir a la Cerca avançada des de la barra de filtres, on trobaràs filtres desplegables addicionals com:
- Demarcació territorial, que és l’àmbit territorial de l’entitat emissora del tràmit.
- Comarca a la qual pertany l’entitat emissora del tràmit.
Si selecciones alguna de les opcions d’aquests darrers filtres, t’apareixeran en la barra de filtres. Si no t’interessen els podràs tancar des de la mateixa barra.
Només es mostren tràmits dels últims 6 mesos. Per a veure tràmits anteriors, modifica el període mitjançant les opcions de cerca.
De moment, només podràs cercar els tràmits finalitzats, que es troben en les safates Rebuts, Enviats o Rebuts i enviats. Més endavant, podràs cercar també els tràmits no finalitzats (safates en esborrany, per signar i en cua).
8. Què són les cerques favorites?
Aquesta nova funcionalitat et permet desar i accedir ràpidament a consultes de tràmits que realitzes amb freqüència. Això simplifica l'accés als tràmits recurrents, de manera que no hagis de cercar manualment cada vegada que necessites consultar un tràmit específic.
Pots guardar fins a 10 cerques. Quan arribis al màxim, si vols guardar-ne una de nou, hauràs d’esborrar-ne prèviament una de la llista.
9. Quines accions pots realitzar sobre els expedients?
Cada tràmit està associat a un expedient. Després de seleccionar un tràmit, ja sigui des de la part d’informació de l’expedient o des de la icona ..., podràs anar a la fitxa de detall de l’expedient i fer les accions següents:
- Visualitzar la informació bàsica:
- Nom del servei
- Destinatari
- Número de l'expedient en la teva entitat
- Descarregar l’expedient
- Compartir l’expedient amb algun altre usuari.
- Assignar una persona responsable
- Veure la fitxa del servei
Des de la icona podràs visualitzar:
- Historial de canvis d’estat.
10. Quines accions pots realitzar sobre els tràmits?
En seleccionar un tràmit podràs realitzar diverses accions.
Des de la icona ..., podràs:
- Respondre, també des del tràmit.
- Descarregar documentació del tràmit, també des del tràmit.
- Mostrar l’historial de tramitació, també des del mateix tràmit.
- Imprimir el tràmit
Des del tràmit també podràs fer les accions següents:
- Veure el detall del tràmit amb la informació de registre
- Descarregar / visualitzar la documentació del tràmit
- Accedir a la visualització del tràmit a l’EACAT Clàssic
- Si escau, la possibilitat de respondre al tràmit
I, des de la part esquerra, sota la informació de l’expedient, podràs:
- Veure la relació de tràmits que conformen l’expedient, amb la informació bàsica: Número, data i hora de registre, nom del tràmit i l’assumpte.
11. Pots exportar els resultats d'una cerca?
Sí, fent clic a la icona ... > Exportar resultats (.csv), se’t descarregarà l’arxiu result.csv
Aquest arxiu té els camps següents:
- Id_tramit
- Id_expedient
- Tramit
- Servei
- Entitat_origen
- Entitat_destinacio
- Assumpte
- Registre_entrada
- Registre_sortida
- Data